Hoe en wat tijdens de Corona
We realiseren ons meer dan ooit hoe belangrijk het is dat wij ook in deze periode de mobiliteit van onze klanten kunnen garanderen. We stellen dan ook alles in het werk om dit mogelijk te maken en volgen de richtlijnen van Citroën, RDW, Bovag maar ook overheid, RIVM en GGD en houden dit nauwlettend in de gaten. Waar nodig zullen we richtlijnen toevoegen of aanpassen en dit snel communiceren.
Mijn auto heeft een servicebeurt of reparatie nodig, kan ik gewoon langskomen?
Wij zijn vooralsnog gewoon geopend. Om er zeker van te zijn dat u niet voor een gesloten deur staat, verzoeken we u om vooraf contact op te nemen met ons. Wij zullen dan de mogelijkheden doorlopen voor reparatie/service afgestemd op uw en onze persoonlijke situatie.
Welke soorten werkzaamheden kunnen in de werkplaats worden uitgevoerd tijdens de komende periode?
Wij hebben alle maatregelen getroffen om u op een veilige manier te ontvangen. Dat betekent dat alle gebruikelijke werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd; onderhoud, reparatie en APK.
Hoewel het op dit moment niet het geval is, zou het zo kunnen zijn dat wij door uitval van medewerkers, prioriteit moet geven aan urgente reparaties.
Mijn auto maakt deel uit van een terugroepcampagne. Moet ik een afspraak maken?
Ja. Dit raden wij u ten zeerste aan, zeker in het geval dit een veiligheidsactie betreft. Uw veiligheid is onze prioriteit.
Is Citroën Assistance nog actief?
Ja, we houden deze service actief. Heeft u pech en wilt u contact met ons opnemen, bel ons dan via het nummer 0800 022 22 44 (of +31 20 654 56 38 vanuit het buitenland). Let op, de voorwaarden voor Assistance blijven ongewijzigd. Zo blijft Assistance Pechhulp geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud.
Wanneer ik te laat ben voor het fabrieksvoorgeschreven onderhoud, zal ik dan ook mijn fabrieksgarantie verliezen?
Nee, indien u door de Corona crisis niet in de gelegenheid bent om de Erkend Reparateur tebezoeken, zal er een tolerantie voorzien worden van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste
voorkomt). Let op, dit geldt niet voor APK. Hiervoor blijven de voorschriften vanuit het RDW leidend. Ook voor Assistance blijven de voorwaarden ongewijzigd. Zo blijft Citroën Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud.
Hoe gaat het met de APK?
Als de APK op uw voertuig is verlopen, dan mag u niet rijden. Dit is om de voertuigveiligheid te borgen. U mag alleen gebruik maken van de openbare weg om het voertuig APK te laten keuren.
Uw voertuig mag wel gedurende 2 maanden na de vervaldatum zonder APK op de openbare weg staan.
Uiteraard kunt u net zoals altijd de auto 2 maanden voor het aflopen van de keuringsdatum de auto aanbieden voor de keuring. De nieuwe vervaldatum APK blijft dan hetzelfde.